Thuiswerkplek

Thuis aan het werk is makkelijker en comfortabeler met de juiste benodigdheden. Denk aan een extra monitor voor naast je laptop of zelfs een tweede monitor voor bij je computer. Of sluit al je apparatuur centraal aan op een dockingstation. Maak uw werkomgeving thuis zo ideaal mogelijk, op zowel ergonomisch gebied alsmede gewoon een prettige omgeving.

Bij veel beroepen is het tegenwoordig mogelijk om een deel van de tijd thuis te werken. Als u als werkgever uw personeel gebruik laat maken van de optie om thuis te werken, is het noodzakelijk dat deze thuiswerkplek voldoet aan de laatste ergonomische standaarden. Met een goede thuiswerkplek zijn werknemers namelijk productiever en verkleint u de kans op het ontstaan van nek-, rug- en schouderklachten.

Daarom hebben we voor u een korte checklist gemaakt om u een handje te helpen.

“ANCA Office – Oog voor detail, zorg voor de mens”

Producten voor je thuiswerkplek

De ene werkplek is de andere niet. Richt uw werkplek dan ook vooral in zoals bij u en uw werkzaamheden past. Een aantal producten zijn natuurlijk essentieel voor de thuiswerkplek en voor de hand liggend: Een werktafel/bureau, een bureaustoel, een laptop (vaak van het werk), een pen en een notitieblokje. Veel belangrijker is natuurlijk of het bij u past en of u hiermee zowel productief als gezond kunt werken.

  • Werktafel/bureau: zorg voor de juiste werkhoogte die bij u past, al dan niet met een hoogte instelbaar bureau, flex-bureau of een zit/sta-bureau.
  • Bureaustoel: een goede bureaustoel biedt comfort en voorkomt klachten. Met de zininstructies van Anca werkt u altijd verantwoord.
  • Thuiswerk starterstet: pak thuis nooit mis op een aantal essentiele dingen zoals een pen, notitieblokje, nietmachine, etc met de thuiswerk starterset

Werkomgeving van uw thuiswerkplek

Naast het hebben van de juiste ‘producten’ voor uw thuiswerkplek, is het ook van belang een omgeving te creëren die gelijkend is aan de situatie op kantoor. Dat betekent niet dat uw huis op een kantoor moet gaan lijken, maar wel dat u met een vergelijkbare omgeving en ritme uw dagdagelijkse werkzaamheden oppakt. Dat zorgt voor rust, effectief werken en een duidelijke scheiding tussen zakelijk en privé.

Belangrijk dus om in deze periode de gewone manier van werken zoveel mogelijk als kan door te laten gaan, waarbij u kunt letten op de volgende zaken:

  • Zorg voor een frisse geventileerde omgeving, ook thuis
  • Let op waar u uw werkplek situeert; houd rekening met lichtinval op uw beeldscherm, zorg voor voldoende licht en probeer in een ruimte te werken met voldoende ruimte
  • Begin de dag zoals normaal op kantoor, wassen, ontbijten, etc. maar maak ook gerust even een wandeling tussendoor; dit bevordert de productiviteit

Neem contact met ons op via 073 – 691 15 76 of via info@ancaoffice.nl