Brabantzorg-banner-2

Complete kantoorinrichting checklist voor uw organisatie

Kantoorinrichting op orde maken

De wensen rondom kantoorinrichting hebben zich sterk ontwikkeld de afgelopen jaren. Toch blijft de basis van een goede kantoorinrichting altijd bestaan uit degelijke en functionele kantoormeubelen en kantoorartikelen. Er wordt alleen steeds vaker gekeken naar nieuwe manieren om een werkplek zo aangenaam mogelijk te maken. Hierbij hoort  steeds vaker de juiste combinatie tussen functionaliteit, flexibiliteit en stijl bij een ideale kantoorinrichting.

De bekende bureaustoelen, bureautafels, kapstokken, prullenbakken en archiefkasten zullen dus nog wel even op de kantoorinrichting checklist blijven staan. Echter zijn er tal van mogelijkheden om een kantoorinrichting zeer functioneel te maken en toch de kern en persoonlijkheid van uw bedrijf te laten uitstralen. Denk hierbij aan uitermate ergonomische bureaustoelen en bureaus die in hoogte verstelbaar zijn. Een voorbeeld van deze innovatie is het zit-sta bureau.

Zit-sta bureau voor de moderne organisatie

Met vele dagelijkse uren achter een bureau werken is het geen overbodige luxe om af en toe van positie te wisselen. De ergonomische innovatie op dit gebied is het zit-sta bureau. Het bewezen effect van het zit-sta bureau is dat bijvoorbeeld vergaderingen tot wel een derde korter duren, zonder dat de effectiviteit omlaag gaat, een fikse tijdbesparing dus.

Staande werkplekken kunnen bovendien gebruikt worden als moderne flexplek. De hele dag staan is echter ook niet goed. Het afwisselen tussen staand en zittend werken wordt gezien als de meest ideale oplossing en is goed voor de creativiteit.

Kantoorinrichting checklist samenstellen

Bij een goede kantoorinrichting komt aandacht voor individuele wensen altijd aan bod. Iedere werknemer is verschillend, net zoals dat ieder bedrijf verschillend is. Er zijn echter wel een aantal basisonderdelen die bij elk bedrijf van toepassing zijn.

Kantoorinrichting checklist basis:

Bureautafels
Bureaustoelen
Computers of laptops (incl. toetsenborden, muizen en muismatten)
Ladekasten
Bureauverlichting
Prullenbakken en afvalzakken
Kapstok
Printers, scanners of kopieerapparaten
Koffiezetapparaat en waterkoker

Kantoorartikelen zijn essentieel voor een prettige werkplek

Kantoren streven steeds vaker naar een ‘clean desk’, echter zijn er altijd kantoorartikelen die niet kunnen ontbreken. Een korte notitie maken tussendoor zonder pen en papier? Dat gaat erg lastig worden. Deze basis checklist zorgt ervoor dat u de essentiële kantoorartikelen niet mist bij uw ideale kantoorinrichting.

Kantoorartikelen basis checklist

Plakband
Papier
Pennen
Notitieblokken
Markeerstiften
Enveloppen
Printpapier
Archiefkast
Mappen en ordners
Brievenbakjes

Wilt u een complete checklist voor uw kantoorinrichting?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag uw ideale kantoorinrichting te realiseren.

Contact

Heeft u vragen over Anca Office en/of de mogelijkheden? We helpen u graag verder!

palmberg-logo-5
RHLogo-3
smitvisual-5
vepa-bins
Swan-products-logo-2
vepa-projects
brunner-logo-2
vaneschlogo-2